Als je een warmloper hebt dan komt hij niet zomaar in de vrijloop hoorhet is absoluut geen warmloper geweest, het blokje is met 2 verschillende cilinders en zuigers op dezelfde manier vastgelopen. En de warmloper verklaart niet waarom de koppelings kurkjes compleet versleten zijn na een paar warmlopers omdat het blokje in de "vrijloop" komt als de zuiger stil komt te staan en de wielen nog draaien. Bij het vastlopen word de brommer helemaal tot stilstand afgeremd en komt dan pas weer in de "vrijloop"
Ik zal eens uitleggen wat een warmloper in houdt. De koppelingskurk heeft niet eens wat mee te maken, het is niet goed als je zonder kurk door rijd want dan slijt je koppelingshuis van binnen weg maar daar slaat hij niet door vast. Warmloper is de minder schadelijke versie van een vastloper. De zuiger zet te ver uit in de cilinder en slaat hij vast en dan kom je dus keihard stil te staan, maaarr, de zuiger heeft niet zover uitgezet dat hij zich daadwerkelijk in de cilinderwand heeft geboord daarom kan je weer starten. Bij een warm en vastloper met volle toeren komt de zuiger niet in eens tot stil stand, die doet nog wel een stuk of 10 slagen denk ik als het niet meer is en je koppeling laat ook niet gelijk los.Wanneer ik niet alles wat ik van Tomos weet niet al had uitgeprobeerd had ik hier deze vraag niet gesteld. Ik zou dus een normale reactie wel zo prettig vinden ipv :"Maar als jij denkt dat je geen warmloper hebt gehad en ook niet eens wil gaan kijken dan wens ik u veel succes met het oplossen."
Als je even boven had gelezen had je kunnen zien dat er zelfs al een andere cilinder op is gegaan en dat de segmenten al een keer vervangen zijn. De warmloper durf ik dus uit te sluiten. En bij een warmloper slijten de koppelings kurkjes niet zo snel op dat ze binnen een paar km al zijn opgesleten.
Iemand anders wel een idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Je hebt hem 2ehands gekocht. dus je kan het niet zeker wetennee, de veren zijn niet ingekort. Het is een standaard blokje, er is nooit iets aan gedaan dan olie en bougie vervangen. De kurkjes zijn na enkele (volgens forum leden) warmlopers totaal afgesleten en in de olie vermengt. De olie was enkele dagen ervoor nog vervangen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten