Sinds de laatste update is er een hoop gesleuteld en vervangen, met name de afgelopen weken.
Mijn WWT'tje doet het nog steeds heerlijk, ondanks dat de aanschaf me maar €150 had gekost. Tegenwoordig is ie al 3x total loss, als je dat zo mag noemen, maar dat vind ik bij een 2e hands Tomos niet echt kloppen, die vragen gewoon veel onderhoud.
Sinds het sproeier- en afstelverhaal heb ik:
- nieuwe kabelboom aan de achterkant
- tandwielen en ketting vervangen
- voortandwielkeerring vervangen (pokkewerk)
- benzinekraan vervangen (lekte)
- voor- en achterremkabels
- nieuwe binnen- en buitenbanden
- nieuwe remsegmenten, remsleutels (krom!) en remnippeltjes (dolgedraaid)
- nieuwe schokbrekers (extreme 300mm)
- nieuwe tellerkabel en draaischijf
Totaal inclusief aanschaf zit er nu €475 in
maar dan heb je ook wel een prima rijdend bakkie!
Motorisch *klop klop* nog steeds geen enkel écht probleem gehad. De WWT rijdt flinke kilometers, dus er zal ongetwijfeld in het komende jaar ook wel wat motorisch vervangen moeten worden. Dat is dan ook het enige deel van de Tomos waar ik nog geen sleutelervaring mee heb opgedaan
De enige slechte ervaring in anderhalf jaar is 2 keer met een lekker band naar huis lopen.
Nog 1 ding wat ik wil doen: de voortandwielkeerring lijkt vanwege een imitatietandwiel toch nog wat te lekken. Als ik weer tijd en zin heb doe ik daar wat aan met een stuk fietsband.
Daarnaast moet ik als ik echt tijd over heb eens gaan schuren, ontroesten en opnieuw lakken op sommige plekken. Maar daar maak ik me niet zo druk om.