Berichtdoor ief » 21 feb 2016 19:55
Mengbuis er al uit zie ik, wilde dat een beetje?
M.b.t. je vraag over wat een snelle cilinder snel(ler) maakt, kort door de bocht, de uitlaatpoort en spoelpoorten worden wat verhoogt zodat er meer tijd is om de uitlaatgassen kwijt te raken en om er vers mengsel in te laten spoelen. Hierdoor kan de cilinder meer toeren draaien (want hoe hoger de toeren, hoe sneller de zuiger voorbij vliegt, dus minder tijd) Tegelijkertijd wordt ie ook hoogtoeriger (bij gebruik van dezelfde uitlaat) omdat de uitlaatgassen eerder vertrekken en de temperatuur van dat gas wat hoger is.
Nadeel kan zijn dat ie onderin wat minder doet, of dat bij de tomos ook opgaat betwijfel ik momenteel nog wat, uitgaande van een 'uit de winkel' snel cilindertje.
Ps, teken je membraan eerst even af op je spruitstuk en bedenk een beetje hoe het mengsel wil spoelen.
ps2, houd er rekening mee dat je, als je naar 15mm gaat je ook je spruitstuk aan moet passen (die je never zo krijgt dat ie die 15mm ook doorlaat) en dat ie dan erg dun word wat mogelijk meer kans op lekkerij geeft. Tevens heeft een 15mm een andere mengbuis, een andere gasschuif en, vast minder belangrijk, een andere choke doorlaat. 14mm geen mooi compromis, heb je een 14/14?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...