• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Revival stopt er ineens mee tijdens het rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
157 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 19 feb 2016 19:13

Je mist iets :) Hij heeft het over de benzine tank. Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen maar je weet het maar niet. Wat ik wel weet is dat als ik em vol tank, vervolgens ontlucht, dat er zo nog een halve liter bij kon :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 19 feb 2016 19:32

Haha,.. dat dacht ik al. Het is het proberen waard ben ik weer een stukje verder met de zoektocht ;-)
Tomos Revival 2005 Snor

John1950
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 19 feb 2016 20:39

Denk dat het grootste probleem nu is die cilinder er af krijgen. Mochten ze dat voor elkaar krijgen schuur dan de tapeinden even glad en smeer die in met kopervet voordat je de cilinder op het blok zet. Beter nog is de tapeinden ook gelijk te vernieuwen maar daar zit natuurlijk ook een risico aan vast. Want als je de schroefdraad in het carter beschadigd ben je alsnog de sigaar. We horen het wel.

Tomos AT50
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Tomos AT50 » 23 feb 2016 20:30

Ik zou een nieuwe bougie dop kopen en bougie kabel die waterdicht zijn en nieuw bougie
Kost ongeveer 15 euro
Tomos power

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 27 feb 2016 09:28

Bedankt voor je tip. De bougiekabel heb ik al vervangen eveneens als de bougie.
Voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een tweedehands blok gekocht incl. cab en luchtfilter en een nieuwe uitlaat. De brommerboer kreeg de cilinder er ook niet af, zat teveel vast geroest. De kosten zouden oplopen vwb dd reparatie en dat zou het niet waard zijn. Vandaar het 2dehands blok (wat ook niet bepaald goedkoop was).
Zal binnenkort alles aansluiten hoop vandaag nog. Nieuwe bougie €15,-? Wow dat is een hoop geld voor een bougie. Die ik destijds hebt vervangen koste nog geen € 3,- Anyway thanks. Wordt vervolgd :-)
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 feb 2016 10:26

Cool!

Kijk ook even naar of de tandwielen hetzelfde zijn van je oude en nieuwe blok anders vliegt drekt de ketting je weer om de oren of iets ;)

Ben benieuwd of er vandaag weer wat 'spint' :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 27 feb 2016 10:47

Bedankt voor je tip. De bougiekabel heb ik al vervangen eveneens als de bougie.
Voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een tweedehands blok gekocht incl. cab en luchtfilter en een nieuwe uitlaat. De brommerboer kreeg de cilinder er ook niet af, zat teveel vast geroest. De kosten zouden oplopen vwb dd reparatie en dat zou het niet waard zijn. Vandaar het 2dehands blok (wat ook niet bepaald goedkoop was).
Zal binnenkort alles aansluiten hoop vandaag nog. Nieuwe bougie €15,-? Wow dat is een hoop geld voor een bougie. Die ik destijds hebt vervangen koste nog geen € 3,- Anyway thanks. Wordt vervolgd :-)
Alle dingen die hij noemt bij elkaar 15 uiteraard. Kabel is nog geen euro, bougietje 4 en dop ook 4
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 27 feb 2016 19:19

Was effe op vakantie, maar ik ben er weer.... Problemen met de revival zijn ook weer terug. Hij stopte er weer mee tijdens het rijden... Het was geen vacuüm in de benzinetank helaas..... Ik moet net als Andy01 weer verder zoeken.... Wat ik wel zag is dat het slangetje dat uit het benzinekraantje komt leeg stond... Wanneer ik het slangetje loskoppel en dan het kraantje open zet dan komt er wel benzine uit het kraantje. Zet ik het slangetje weer op het kraantje en zet hem open: slangetje vult zich niet met benzine... Ik krijg hem dus nu met geen mogelijkheid gestart.... Lijkt me dat het probleem ergens zit tussen het kraantje en de aansluiting op de carburateur. Ik zag dat hier nog een soort cilindertje tussen zit... Is daar soms het probleem (is dit een soort filtertje ofzo?).

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 feb 2016 13:17

Andy was zo vriendelijk me de uitlaat op te sturen, even de slijptol er in om te zien of mijn vermoeden juist was. Durf er toch redelijk wat om te verwedden dat dit het probleem was:
cat.jpg

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 28 feb 2016 16:57

Damn, dat ziet er niet best uit. Je bent flink op onderzoek geweest. Mocht dat werkelijk het probleem zijn geweest had me dat flink wat geld bespaard gebleven. Had ik diegene de me opweg geholpen hebben (jou sowieso ief) getrakteerd op wat rondjes in de kroeg :-)
Ik heb vandaag alles weer gemonteerd, blok eronder gehangen kabels aangesloten etc. Ik kreeg alleen weer eens ruzie met de tapeindes van de cilinder waar de uitlaat mee wordt bevestigd. Ik ben als de doods dat ie weer afbreekt. Met kopervet ingesmeerd.Ik heb van die messing moertjes meegekregen maar die pakken moeilijk om vast te draaien. Uiteindelijk wel gelukt met een hoop gevloek. Toen maar eens starten, hij maakte een herrie en ik heb zo het vermoeden dat het niet goed aansluit bij de tapeindes moertjes. Pakking zit er tussen of misschien niet goed, ik heb geen idee.. Ik zou de pakking nog kunnen omdraaien misschien dat, dat het probleem is. Anders zou ik het ff niet weten. Als iemand een tip heeft schroom niet om het te delen :P Scheelt mij immers weer een hoop geklooi.
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 feb 2016 19:02

Neem aan dat je het al gelezen had maar ik zet het gewoon nog een keer neer:
Tot slot nog weer een mini sleuteltip m.b.t bovenstaande. Ik vermoed dat veel mensen de uitlaat als volgt plaatsen:

flens op de tapeinden, moertje er los op, boutje achterzijde er in en in de beugel wurmen (euro2 beugel als je die hebt) en vervolgens de boel vast draaien.

Zo moet het m.i. NIET.

Hoe wel:

flens op de tapeinden, moertjes vast draaien (met beleid, alles lijkt wel van papier mache gemaakt) en dan zien of de uitlaat goed uitkomt achter. Komt ie dat niet dan daar de aanpassing maken.

edit: uitlaat achter wel even zo hangen dat ie in de buurt zit van de beugel met elastiek, touwtje, ty-wrap, whatever.

Zo voorkom je dat de uitlaat onder spanning vast gezet word en dat scheelt je uiteindelijk weer in lekkende uitlaat bij de pakking, scheuren in je uitlaat en gebroken tapeinden....
Uitlaat was al wel genoemd als mogelijkheid maar dan had je nog niet geweten of er schade was aan de cilinder/ zuiger.

Je kan natuurlijk altijd weer de kop op je oude blok zetten en zien dat je dat tapeinde er uit krijgt (steekt daar nog een stukje uit? Dan kan dat blok er ook weer onder ter probeer. Maar eerst dees maar is :)

edit: Neem aan nieuwe pakking, maakt niet uit hoe om die zit, als ie er maar goed op zit.

edit2, doe is een foto van je blok en welke uitlaat heb je nu gehaald dan? Drekt heb je weer een verkeerde of iets.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 28 feb 2016 19:30

Bedankt ief. Ik had het al eens gelezen en heb het zo gedaan (ongeveer). De pakking is nieuw. De uitlaat zou in eerste instantie niet passen en heb daarom een bevestingssteun achterzijde erop gezet. Ondanks dat, kon ik de uitlaat bevestigen met 1 moertje terwijl er afhankelijk 2 nodig zijn. Het is niet zo'n groot probleem hier ga ik wel uitkomen. Goed om te weten dat het niet uitmaakt welke zijde de pakking moet zitten.
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 feb 2016 19:39

Ok, als je hem eerst en alleen vast zet op de flens van de cilinder dan kan ie eigenlijk niet lekken.

Horen het wel :)

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 28 feb 2016 19:52

Ik zal morgen een foto posten van het blok. Het is een a35 blok uit 2007 als ik de brommerboer mag geloven.Het blok heeft startmotor maar geen oliepompje.
De uitlaat:
http://tomos-parts.nl/revival-met-a35-m ... s-a35.html

Ze zeiden dat de uitlaat moet passen met de bevestigingssteun en de pakking.

Trouwens over de tandwielen, die heb ik mooi hun laten overzetten!
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 feb 2016 20:03

Als de cilinder er hetzelfde uitziet als je oude dan is dit goed (staat A5 op) En als je schroefdraad op je tapeindjes goed is dan moet dit verder wel lukken al komen ze achter vaak net niet helemaal mooi uit en moet je misschien een gaatje of wat uitvijlen en/ of de beugel misschien iets verbuigen, spacertje er tussen van ringetje of moertje etc.

Tandwielen > slim :)

Had dat uitlaatje van mp ook gepast trouwens.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 29 feb 2016 19:04

Als de cilinder er hetzelfde uitziet als je oude dan is dit goed (staat A5 op) En als je schroefdraad op je tapeindjes goed is dan moet dit verder wel lukken al komen ze achter vaak net niet helemaal mooi uit en moet je misschien een gaatje of wat uitvijlen en/ of de beugel misschien iets verbuigen, spacertje er tussen van ringetje of moertje etc.

Tandwielen > slim :)

Had dat uitlaatje van mp ook gepast trouwens.
Zie foto. Het is een A5.
Ik denk zelf dat ze me de verkeerde pakking mee hebben gegeven. Ik zag dat er twee soorten zijn, met groot en klein gat.
Ik ga morgen of overmorgen ff langs de brommerboer. Idd de uitlaat van MP had ook gepast, ik ga deze terugbrengen voor zover ze hem terugnemen en wil die van MP evt halen.
IMG_1614.jpg
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 feb 2016 19:29

Kan de pakking toch haast niet zijn, hangt ie wel vrij van voor tot achter? Dat ie niet ergens tegen de voetsteunen komt of weet ik 't wat?

En groot gat is wel handig, met zo'n metalen dinkie er in krijg ik altijd mee, werkt prima.

Edit: En zie ik op je spruitstuk nu een dingetje zitten waar de slang van de oliepomp normaal op komt, die moet wel dicht zijn anders valse lucht.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 29 feb 2016 19:45

thnx ief. Ik ga v/d week weer alles nalopen. Ik heb de cabaruteur stevig aangedrukt op het spruitstuk want ik zag daar mm ruimte tussen zitten. Dat ding moet echt nu gaan rijden anders rij ik hem de sloot in :P
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 29 feb 2016 19:55

Gewoon nog ff middagje voor zitten, beetje logisch denken en mucho koffie en dan moet het goed gaan ;)

Enu ik bedoelde dit messing dingetje:
andy.jpg
Laatst gewijzigd door ief op 29 feb 2016 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

O no, red pilled...

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 feb 2016 19:56

,,,,,Dat ding moet echt nu gaan rijden anders rij ik hem de sloot in :P
Als je dat wil doen, kun je hem beter aan mij geven.... <O~
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
157 berichten
  • Pagina 3 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …