• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Revival stopt er ineens mee tijdens het rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
157 berichten
  • Pagina 6 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende
ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 mar 2016 22:26

Ik zou het niet weten. Zijn er geen fohns op batterijen, ken je sneller weer door? :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 mar 2016 23:10

Ik ben bang dat de enige oplossingen die er zijn redelijk provisorisch zijn
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 10 mar 2016 10:04

Wil je warme lucht? Ik zou zeggen neem een slang die over het tuitje (deel in frame) van je filter past. Verwijder de ring in het frame en steek de slang hier door en leg deze achter je cilinder.

Zomers de boel even weer terug naar origineel bouwen met het oog op vermogen verlies door warmte
Laatst gewijzigd door Gerard. op 10 mar 2016 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 10 mar 2016 11:02

Vandaag ging het goed, geen uitvaller!
Bij lange tijd volgas hield hij af en toe wel in als de wind er recht op stond vanuit het bos. Lijkt erop dat luchtvochtigheid en temperatuur net voldoende was......
Nu vanmiddag weer afwachten.....

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 10 mar 2016 11:09

Ik zou het niet weten. Zijn er geen fohns op batterijen, ken je sneller weer door? :)
Misschien wel handig föhn mee. kan ik onderweg me haren föhnen 's ochtends als ik toch moet wachten totdat ie afkoelt (motor) :P Nee zonder gekkigheid er is vast een oplossing voor dit probleem. De optie van Gerard klinkt redelijk goed uitvoerbaar moet ik trouwens toegeven en het proberen waard. Ik ga later nog eens het forum/internet goed afstruinen, ik neem aan dat er meer mensen moeten zijn met dit probleem die een revival of streefmate bezitten? En niet een paar die op 1 hand te tellen zijn zoals het er nu uitziet.

@ Smitsg. Heb jij meegemaakt wanneer hij uitvalt en je aantal keren kickt hij blokkeert ? Dus je kunt dan na enkele minuten weer kicken.
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 10 mar 2016 13:11

Trouwens... jij hebt toch gewoon een sha carburateur Andy? En voor de anderen, als je nu zorgt dat de carb binnen de kap valt (kap verlengen/ andere kap.) Zou dat niet een slok op een borrel schelen?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 10 mar 2016 13:17

@Andy01: Nee dat niet kunnen kicken herken ik niet.....

kinderbrueno
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 10 mar 2016 13:46

Uitvallen en blokkeren van de kickstart zou je toch eerder denken aan een warmloper.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 10 mar 2016 16:49

Trouwens... jij hebt toch gewoon een sha carburateur Andy? En voor de anderen, als je nu zorgt dat de carb binnen de kap valt (kap verlengen/ andere kap.) Zou dat niet een slok op een borrel schelen?
Klopt, een Dell Orto Sha 14/9mm en ander 15/15mm De 14/9mm zat er al op en is de originele van de brommer. Ik kreeg net een telefoontje van de brommerboer. Hij heeft een gaatje in de tank geboord omdat de tank vacuüm trok volgens hem. Hij had er 4km op gereden en geen uitval. Laten weten dat ik er geen pijl op kan trekken wanneer hij uitvalt. Morgen maar eens wat inhoudelijker vragen (stond in de rij van de kassa). Dat knopje wat Smitsg eerder zei, voor de ontluchting van de tank was kennelijk niet genoeg. Ik ben benieuwd of het nu eindelijk is verholpen anders wordt het toch knutselwerk rondom de carburateur vrees ik.

Zojuist deze topic gevonden http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.ph ... en#p210867

van Mr Horsepower en marijn8888 niks meer te bekennen na de ene laatste reactie. Zou het verholpen zijn?
Tomos Revival 2005 Snor

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 10 mar 2016 17:22

Persoonlijk niet heel netjes in iemands brandstof tank boren zonder overleg. Blijkt het daar niet aan te liggen heb je een gat in je tank :o

Japie
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Japie » 10 mar 2016 21:33

Goedenavond,

Rijdt zelf een Streetmate met dezelfde carburateur als de Revival en heb het probleem ook gehad. Carburateur te koud (lees; te veel wind, te lage buitentemperatuur) is afslaan.

Ik heb een flink benzinefilter tussen kraan en carburateur gezet en in het "kommetje" achter de cilinder gelegd, bij de startmotor. De benzine warmt op en het probleem was verholpen. Ook de extra filtering is nooit verkeerd natuurlijk.

Later heb ik gehad dat hij afsloeg (soms meteen, soms na 15 minuten, soms niet) bij vochtig weer, bleek een slechte bougiedop te zijn.

Misschien nutteloze tips, maar ik meld ze maar even. Succes in ieder geval met je tomos!

Groet,
Japie

smitsg
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor smitsg » 11 mar 2016 09:00

Gaatje boren lijkt me niet de oplossing inderdaad (en zonder overleg niet echt netjes idd)....

Bij uitval draai ik de ontluchtingsknop er soms helemaal af, maar ik merk dan niets van een vacuüm....

Wat Japie zegt klinkt wel als een mogelijkheid (extra benzinefilter zodat de benzine wat opwarmt).

En als ik het zo hoor moet ik dus ook mijn bougiedop vervangen....

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 11 mar 2016 10:50

Tja, over het gaatje in de tank ik ben inmiddels wel wat gewend van mij brommerboer. In overleg zou handig/netjes zijn geweest daar ben ik het mee eens. In mij situatie zou ik het toch hebben laten doen omdat ik wil dat hij eindelijk goed rijd, beetje dat machteloosheid gevoel.

Bedankt voor je tip Japie, nutteloos zeer zeker niet! Hier heb ik en anderen veel aan.
Ik heb dat ook geprobeerd Smitsg, van die dop eraf draaien. Ik hoorde bij het ontluchten een sissend geluid nadat ik had getankt, dus je zou denken dat hij ontlucht maar niet afdoende ofzo. Anyway, we gaan het zien :-)
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 11:09

Volgens mij hoort dat ding 2ledig te werken, als je tankt bouwt zich druk op in de tank, knopje indrukken en de lucht kan er uit, andersom, als de tank leger raakt tijden rijden dan onstaat er vacuum in de tank, die trekt het knopje door de veer en zo kan er lucht bij. Ik zie niet goed hoe die wel het ene kan doen en niet het andere :?

edit: hoewel het vacuum natuurlijk minder sterk is maar dat is altijd zo.

But you never know. Netter was even goed testen met oude benzine dop met gaatje en als dan duidelijk werd dat dat echt het probleem was ontluchtingsknop vervangen... lijkt mij.

Mijn pack'r viel gister ook 4 x uit, lol, nu hoop ik dat dat gewoon de benzine was maar ik weet het niet eens zeker, ik mis een benzine level meter of een dagteller :x

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 11 mar 2016 15:31

Ief jij repareert het zo met jouw kennis en kunde zou ik me daar geen zorgen over maken ;-)

Brommer opgehaald op de terugweg laatste 100 meter weer uitval. Na een uur weer rijden weer hetzelfde verhaal en terug moeten lopen. Brommerboer gebeld, hij weet het ook niet en gaat in conclaaf met zijn collega. Het verhaal van de carb en de lage temperatuur /of icm wind/regen was bij hem niet bekend. Hij had er nooit van gehoord.

Het gaatje van de tank is overigens in de tankdop geboord, hij zei het gisteren verkeerd. Zat later al te denken (na de reactie van Gerard) waarom eigenlijk in de tank als het in de dop kan.
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 17:05

Zo gefixt idd, benzine er in gooien, begin zo para te worden van al dit soort verhalen dat ik overal aan ga twijfelen :lol:

En bedankt voor de bloemen maar wacht maar tot ik is zelf een blokkie uit elkaar trek, dat zal wel lukken trouwens maar het moet ook weer in elkaar en dan ben ik net zo'n leek :x

Het wordt wel een steeds vager verhaal zo Andy, ik snap waarom ze em, weggegeven was het toch? hebben.

O no, red pilled...

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 11 mar 2016 19:15

Ja ik heb hem gekregen van het werk destijds. Vager dan dit kan het denk ik niet meer ief!
Ik heb een flink benzinefilter tussen kraan en carburateur gezet en in het "kommetje" achter de cilinder gelegd, bij de startmotor.
Japie hoe zie ik dit voor me? Ik kan de benzinefilter volgen maar ' het 'kommetje' en de rest snap ik niet helemaal. Evt een fotootje ter illustratie mag ook :P
En bedoel je zo'n benzinefilter? http://tomos-parts.nl/benzinefilter-tom ... model.html
Deze lijkt verrekt veel die Smitsg juist heeft verwijdert en waarvan hij zich afvroeg waar het nodig voor was.
Tomos Revival 2005 Snor

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 11 mar 2016 19:28

Denk dat hij deze bedoelt
Bijlagen
1457720733594-191345492.jpg

Andy01
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Andy01 » 11 mar 2016 19:33

Thanks! Jij gebruikt hem neem ik aan voor andere doeleinde?
Tomos Revival 2005 Snor

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 mar 2016 19:48

Als je dat filter nu even vergeet en het slangetje (langere) is achter de cilinder langs legt, paar oue sokken om je carb en nog es proberen.

O no, red pilled...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
157 berichten
  • Pagina 6 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6