• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic -3-

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1603 berichten
  • Pagina 79 van 81
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Volgende
fireface
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 19 mei 2017 17:18

Ok thanks, zal dat maar moeten proberen dan. Ik had gehoopt 'm er heel uit te krijgen maar helaas lijkt me dan.
Als de bussen en de as goed vastgeroest zitten is het een behoorlijke klus hem ze eruit te krijgen.
Ik heb zelf eerst de brug eraf geflexd, vervolgens de bout eruit geboord. daarna heb ik de bussen doorgezaagd zodat ik ze er makkelijk uit kon tikken. Niet vergeten om de nieuwe bussen en bout goed is het kopervet te zetten.

edit: Als je de bout rond kan draaien moet je hem er toch uit kunnen tikken met een paar flinke klappen.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.

ivowieman
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer ivowieman
YouTube
  • Citeer

Berichtdoor ivowieman » 19 mei 2017 17:44

Ok thanks, zal dat maar moeten proberen dan. Ik had gehoopt 'm er heel uit te krijgen maar helaas lijkt me dan.
eerst de makkelijke dingen proberen; wd40 en eventueel warmstoken (niet tegelijk want dan vliegt je frame in de fik :lol: ) en gewoon goed tikken met hmer, want idd wat fireface zei lijkt het mij ook dat als je hem rond kunt draauen dat je hem er dan ook uit moet krijgen.
gang is alles, rem is angst
ik kan happy hardcore op z'n tijd wel waarderen.
goeie Ivo :)
mooi lassen is een luxe

ief
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 mei 2017 21:37

Zag laatst nog leuke tip voor goede kruipolie... 50% aceton en 50% ATF olie. (zelf nog niet geprobeerd maar de resultaten zagen er goed uit)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...

Viggo de Lannoy
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Viggo de Lannoy » 30 mei 2017 21:19

Er zijn 2 koel vleugels van mijn cilinder afgebroken is dit erg of maakt dit niet uit.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 mei 2017 21:29

Op zich niet.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Viggo de Lannoy
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Viggo de Lannoy » 11 aug 2017 14:08

Ik heb 2 tomossen thuis staan, een voor dagelijks gebruik en de ander om een beetje te spelen.

Nu wil ik op de dagelijkse tomos een nieuwe cilinder zetten want de oude is helemaal veroest. Ik wil een snelle 50 cc, zal ik dan voor de airsal of maxwell gaan? En maakt het daadwerkelijk verschil met de standaard cilinder?

En op de andere tomos wil ik een 65 cc gaan zetten. Zal ik dan voor de airsal of maxwell gaan. Als er nog iets beters/snellers bestaat(geen puch cilinder) hoor ik het graag.

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 06 jan 2021 07:11

Moet het middentandwiel nr 23 zo vast klemmen in de binnenring van het lager nr 22, dat je hem niet met de hand eruit kan drukken? Bij de mijne kan het wel in iedergeval...
Bijlagen
A55-parts-transmission.png
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 06 jan 2021 09:30

Nee zo strak is de passing niet.

Borcheld11
Diehard
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 09 jan 2021 22:56

Dankje nog voor het antwoorden trouwens :mrgreen:
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 08 feb 2021 22:41

Wat is het voordeel van een brom carburateur op je snorfiets?
Mijn setup:

22 mm boch uitlaat, demper ingekort
stage 6 openluchtfilter
originele dellorto 14-9
sproeier 56
tandwiel verhouding 26-33

Ik las op dit forum dat veel mensen dingen hadden gezegd als, hij start makkelijker, makkelijker af te stellen, gaat sneller etc etc. Mijn top is op dit moment 39.

Hoor het graag!

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 mar 2021 19:30

Wat zijn de voordelen van een 28mm sigaar vs een 22mm bocht uitlaat. Zou het vooral top vermogen schelen of zou het optrek vermogen er beter van worden. Volgens tomos handel, zou je er namelijk meer optrek vermogen van moeten krijgen.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 mar 2021 19:38

Het gaat om het expansie volume van de pijp/ demper vs. de gassen die uit de cilinder komen. Als je weet hoe een 2-takt werkt, moet een drukgolf uit de demper de spoeling van het verse mengsel op het juiste moment tegenhouden en in de cilinder houden, anders verlies je vermogen. Een te grote expansieruimte vertraagt de retour-drukgolf met gevolg drukverlies. Hetzelfde geldt voor een te dunne pijp, dan kunnen de gassen onvoldoende snel de cilinder uit (dit is het principe van de standaard snorpijp met vernauwing).

Vwb je vraag, een 22mm pijp kan net zo goed presteren als deze is afgesteld op je setup als een 28mm pijp. Waarschijnlijk zal een 28 mm pijp minder weerstand opleveren (=hogere topsnelheid) maar een lager koppel (=trekkracht) geven.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 mar 2021 19:57

Het gaat om het expansie volume van de pijp/ demper vs. de gassen die uit de cilinder komen. Als je weet hoe een 2-takt werkt, moet een drukgolf uit de demper de spoeling van het verse mengsel op het juiste moment tegenhouden en in de cilinder houden, anders verlies je vermogen. Een te grote expansieruimte vertraagt de retour-drukgolf met gevolg drukverlies. Hetzelfde geldt voor een te dunne pijp, dan kunnen de gassen onvoldoende snel de cilinder uit (dit is het principe van de standaard snorpijp met vernauwing).

Vwb je vraag, een 22mm pijp kan net zo goed presteren als deze is afgesteld op je setup als een 28mm pijp. Waarschijnlijk zal een 28 mm pijp minder weerstand opleveren (=hogere topsnelheid) maar een lager koppel (=trekkracht) geven.
Oke, nu begin ik het meer te snappen. Maar je weet dus nooit hoe deze 28mm pijp gaat reageren, omdat die natuurlijk niet hetzelfde reageert op elke tomos. Wat ik zoek met een nieuwe uitlaat is: (eisen) hij moet van chrome zijn en vrij origineel eruit zien. De opties voor mij zijn dan:

28mm sigaar (tomos parts/ shop)
28mm Jamarcol (tomos parts)
A35 28mm RS sigaar chroom (tomos shop)
Techno Bos fuego (tomos shop)
Techno Bullet (tomos parts/ shop)

Welke uitlaat zou het beste optrekken? Mijn top vind ik zo prima, als die er iets harder van gaat is mooi meegenomen, maar zoek vooral trek vermogen. De techno circuit uitlaat, vind ik zelf super vet, maar maakt wel een enorme herrie en ziet er niet bepaald origineel uit, dus is helaas geen optie voor mij.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 mar 2021 20:53

Naar het schijnt hebben sommige gebruikers hier een goede ervaring met de Next R terugloop. Zowel optrek als top is goed.

Niet helemaal origineel, maar misstaat zeker niet. Maakt voor zover ik van de beoordelingen mag uitgaan ook lang niet zoveel herrie als de Circuit.

Kijk anders eens hier. Hier staan de meeste uitlaten en beschrijving waar je misschien je keuze op kan verfijnen.

Afbeelding
Technigas Next R

Afbeelding

Techno Circuit

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 mar 2021 21:10

Naar het schijnt hebben sommige gebruikers hier een goede ervaring met de Next R terugloop. Zowel optrek als top is goed.

Niet helemaal origineel, maar misstaat zeker niet. Maakt voor zover ik van de beoordelingen mag uitgaan ook lang niet zoveel herrie als de Circuit.

Kijk anders eens hier. Hier staan de meeste uitlaten en beschrijving waar je misschien je keuze op kan verfijnen.

Afbeelding
Technigas Next R

Afbeelding

Techno Circuit
Dat is wel een hele toffe uitlaat inderdaad. Maar ook erg duur en wil ook liever geen terugloop uitlaat, omdat het hier altijd wemelt van de politie en handhaving en als ze een terugloper zien ben ik de sjaak. Vond de 28mm RS sigaar ook wel een grappig ding. Maar geen flauw idee of deze beter/ herzelfde is als de standaard 28mm sigaar. Enig idee?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 mar 2021 21:17

Die RS sigaar is volgens mij een kloon van een oude Zündapp of Kreidler schakelbrommer.

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 mar 2021 21:25

Die RS sigaar is volgens mij een kloon van een oude Zündapp of Kreidler schakelbrommer.
Zou die voor meer trekkracht zorgen dan een 22mm speedy?

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 10 mar 2021 20:50

Na een tijdje er over na gedacht te hebben denk ik dan maar gelijk voor een techno circuit te gaan. Volgens veel mensen trekt dat ding super goed op en nadat ik vandaag de standaard luchtfilter heb teruggeplaatst met het19mm pvc pijpje is die nu echt ultra stil. (22mm bocht uitlaat) Heb nog wel een vraagje, is de techno circuit echt super luid of zou dat wel meevallen op een 50cc snor. En ik las een review van de uitlaat en die heeft gezegd dat die de uitlaat stiller heeft kunnen maken, quote:

"After installing additional gaskets from strong metal foil i've made the sound much more reasonable (almost as quite as on standard snelle pipe but with totally different voice of course).
In compare to Snelle top speed changed from 56 to 61, acceleration approx 1.5 times faster. "

Wat is jullie ervaring hiermee?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 mar 2021 03:44

Bij Techno uitlaten is bekend dat na verloop van tijd de demper lostrilt op de popnagels, waardoor de uitlaat meer herrie gaat produceren. Wat je hebt gelezen en je quote heeft dus te maken met een verbetring van de gasdichtheid van de einddemper en dat deze goed vast zit.

De Circuit zal altijd meer "herrie" maken dan de sigaar die je er nu onder hebt. Ik denk niet dat je daardor sneller zou moeten opvallen en dan naar de controle wordt geleid. Meestal als ze bezig zijn met zo'n razzia, gaat iedereen in de buurt. Natuurlijk zal een zwaar gepimpte brom of snor meer opvallen en twijfels opleveren bij de blauwjassen dan wanneer je alleen een ander uitlaatje hebt gemonteerd.

Notagunfreak
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 11 mar 2021 21:08

Bij Techno uitlaten is bekend dat na verloop van tijd de demper lostrilt op de popnagels, waardoor de uitlaat meer herrie gaat produceren. Wat je hebt gelezen en je quote heeft dus te maken met een verbetring van de gasdichtheid van de einddemper en dat deze goed vast zit.

De Circuit zal altijd meer "herrie" maken dan de sigaar die je er nu onder hebt. Ik denk niet dat je daardor sneller zou moeten opvallen en dan naar de controle wordt geleid. Meestal als ze bezig zijn met zo'n razzia, gaat iedereen in de buurt. Natuurlijk zal een zwaar gepimpte brom of snor meer opvallen en twijfels opleveren bij de blauwjassen dan wanneer je alleen een ander uitlaatje hebt gemonteerd.
Oke, zo heeft die het dus gedaan. Ik wilde net de uitlaat kopen, maar toen kreeg ik een heel goed bod. 50 euro voor een Tecno Estoril Reverse die nog nooit is gebruikt en een beetje als impuls aankoop gelijk maar gekocht. Oftewel heb nu toch een terugloper :)
Maar ik heb me nog is een beetje ingelezen over expansie uitlaatjes en de Tecno Estoril Reverse. De estoril is namelijk niet gecoat/ geverfd. Hoe zou ik deze pijp een beetje moeten onderhouden? Heb gehoord van wd 40 erop en een beetje boenen af en toe. Maar wd40 verdampt toch super snel? Zou bijvoorbeeld Castrol ketting olie niet beter werken of 2 takt olie? Wil hem namelijk wel een beetje redelijk houden. Daarnaast las ik in het grote uitlaten overzicht dat de estoril ook begrenst is, waar zit deze begrenzer dan en hoe zou ik die er uit kunnen halen? Excuses voor de hoeveelheid vragen over allemaal verschillende uitlaten, maar nu zit ik aan deze vast, dus daar zullen jullie geen extra vragen over krijgen :)
Vindt het trouwens ook wel grappig dat ik in het begin een top van 34 wilde halen om hem legaal te houden en zit nu intussen aan een dikke pijp,15/15 en met een dremel de standaard filter te tunen :lol: maarja.

Hoor het graag!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
1603 berichten
  • Pagina 79 van 81
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 77
  • 78
  • 79