Kan je beter een nieuwe zuiger kopen, weet je meteen gelijk dat het goed zit. Je kan niet zomaar overal gaten in maken.Zuigertje tunen (gaatje in maken aan de inlaatkant, ter grootte van de inlaatpoort), een 12mm of 14mm carburateur erop en een sigaaruitlaat met dikke bocht. Eventueel nog tandwieltje achter kleiner kiezen, en dan is de 60-65 wel te halen met een eitje
TS zegt toch niet dat hij met 65cc rijd? Of wel soms?let maar niet op robin met se 14/12 carb op 65 cc want robin is vand e zuinige
- membraam cilinder erop zetten
- ontsteking 2mm met de klok mee draaien, dan staat tie wel op brom waarden
- 15/15 carb
- brom pijp
- atw 26
gaten zomaar ergens in maken kan Egt welKan je beter een nieuwe zuiger kopen, weet je meteen gelijk dat het goed zit. Je kan niet zomaar overal gaten in maken.Zuigertje tunen (gaatje in maken aan de inlaatkant, ter grootte van de inlaatpoort), een 12mm of 14mm carburateur erop en een sigaaruitlaat met dikke bocht. Eventueel nog tandwieltje achter kleiner kiezen, en dan is de 60-65 wel te halen met een eitje
Als je het gat net zo groot houdt als de inlaatpoort, en deze aan de onderkant van de zuiger uitboort is er niks aan de hand. Het is geen magie of zo..Kan je beter een nieuwe zuiger kopen, weet je meteen gelijk dat het goed zit. Je kan niet zomaar overal gaten in maken.
Of jullie begrijpen mij niet goed en gaan dingen verzinnen die helemaal niet eens met dit onderwerp te maken heeft.Robin is ook niet goed in lezen
Oplossing is
brompijp, achtertandwiel iets verkleinen, 14/12 carb erop, 12 mm spruitstuk, bromkop erop.
voila je rijd lekker
Dus welTS zegt ook niet of hij een brommer of een snor heeft. Dit is nergens af te leiden.
Lezen is ook moeilijk hier. (zucht)het is al een brommer die 45 gaat, geen snor.
Al eens geprobeerd dan..?@ Volty & freaky_Tomos: A3 cylinders en dan een gaatje in de zuiger boren ter grootte van de inlaatpoort. WTF? Wie heeft dit in hemelsnaam verzonnen? Jullie denken nog teveel in die membraamcylinders. Er bestaan nog ei-cylinders voor bromfietsen. Die kun je niet in de zuiger boren, want dan is je poortmapping naar de moer.
Een A3 zuiger loopt zover omhoog dat die de inlaatpoort vrij geeft door de onderzijde van de zuiger (de "flappen"). De timing hiervan is zeer nauwkeurig. Er aan liggen rotzooien kun je meer kwaad dan goed doen. Er zit geen membraam voor die het mengsel binnen houdt zoals bij de nieuwere motoren. Dus wordt er weer mengsel teruggeblazen in de carb. op het moment dat de zuiger omlaag gaat als je een gaatje maakt in die flap aan de inlaatzijde. Gevolg: Druk in je carb en benzinetank. Loopt ie niet echt prettiger door weet ik uit ervaring. Is dit wat je TS wil aandoen?Zuigertje tunen (gaatje in maken aan de inlaatkant, ter grootte van de inlaatpoort)
Niks dus.het is al een brommer die 45 gaat, geen snor, dus heb je dan wel wat aan die bromkop?
Lezen Joop56, lezen. TS heeft een A3 brommer dus ei-cylinder.
Heb je een eicilinder of membraancilinder?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast