• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

spruitstuk eraf halen

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 27 okt 2006 19:37

misschien een beetje een domme vraag
maar hoe haal ik mijn spruitstuk eraf?
gr thom
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 okt 2006 19:47

Met een (goede) tang de 4 breekbouten losdraaien bij de cylinder. Of ff Dremelen en een zaagsnede maken in de koppen van de bouten, zodat je een schroevendraaier kan gebruiken. Vervang de bouten met een soort met dezelfde lengte als je het weer gaat monteren.

Suc6
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Kwekkeboomkroket
Tomosforummer
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:18
  • Citeer

Berichtdoor Kwekkeboomkroket » 28 okt 2006 12:20

De mijne zit met inbusbouten vast.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 okt 2006 12:27

De mijne zit met inbusbouten vast.
Dan zijn deze al eens vervangen geweest. :wink:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 28 okt 2006 13:32

ja inderdaard ik dacht al waar heeft shadowranger het over
bij mij ook imbusboutjes

hoe moet ik het dan doen want bij de cilinder zit ie met 2 imbusboutjes vast en 2 dingetjes waar je niet eens schroevendraaier of imbussleuteltje in kan doen
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 28 okt 2006 14:10

Met een (goede) tang de 4 breekbouten losdraaien bij de cylinder. Of ff Dremelen en een zaagsnede maken in de koppen van de bouten, zodat je een schroevendraaier kan gebruiken. Vervang de bouten met een soort met dezelfde lengte als je het weer gaat monteren.

Suc6
ff lezen wat er genoemd wordt ;)
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 28 okt 2006 14:18

hmm dus je moet gwoon de koppen van de boutjes zagen ofzo dat je er een schroevendraaier in kan stoppen?
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 28 okt 2006 14:21

:')

als je nou eerst leest wat er staat, dan nadenkt wat je zojuist gelezen hebt, en het dan uitvoert ben je klaar.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 29 okt 2006 11:58

tussen de 2 afbreek boutjes waar sommige zo'n moeite mee hebben zitten 2 cartel ringetjes die het lostrillen voorkomen

die 2 cartel ringetjes kun je er tussenuit slaan met een goede schroevendraaier / bijtel enz

vaak kun je als je die 2 cartel ringetjes er tussen uit hebt geslaan de 2 afbreek boutjes er met je vingers uit draaien dan wel met een klein tangetje

spaart een hoop hoofdpijn en stress
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 30 okt 2006 16:46

ok ik heb snedes gezaagd in de koppen en nu heb ik hem eraf
ik heb geprobeert hem te ontgrenzen op de manier die ook op het howto staat en ook op de spijker manier die ook op het howto staat.
allebei is me niet gelukt, ik heb het precies gedaan zoals beschreven
dus ik zoek nu een andere manier
ik denk dat ik gewoon ga verhitten onder het gasfornuis, hopen dat het dan lukt
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 30 okt 2006 18:55

bij mijn tomos revival uit 2005, welke ik nieuw heb gekocht bij de dealer.
zat het spruitstuk gewoon vast met inbus boutjes.

dus dat hij dan als een's los is geweest lijkt me onlogisch.
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9684
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 okt 2006 20:19

Zoals ik al eens in een ander topic aan je liet weten:
...(knip)..ik ga het spruistuk proberen te ontgrenzen, is het btw belangrijk wd 40 of siliconenspray te gebruiken? lijkt me wel maar ik heb dat spul niet dus moet ff kopen....(knip)...gr thom
Spruitstuk ontgrenzen is niet moeilijk. Neem een buisje van dezelfde binnendiameter als de buitenwerkse maat van je spruitstuk met een twee keer zo grote lengte als die van de begrenzingsbus. Een M6 moer in de opening vanaf het membraam laten zakken en een M6 bout en carrosseriering aan de andere kant en je hebt een prachtig stukje gereedschap om je begrenzer eruit "te trekken". WD40 heb je imo niet nodig. Zo vast zit deze bus niet als je het doet op bovenstaande wijze.

Zie ook mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suc6.
Heb je dit al geprobeert???

Edit: Je woont in Apeldoorn, ik ook. Ik wil je wel helpen met het ontgrenzen met mijn "trekkertje". Stuur me even een PB met je NAW gegevens. Kunnen we misschien iets afspreken. 8)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.