Wat is het bouwjaar? 31-08-2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds afgelopen weekend
Wat is het probleem? Verplicht nieuwe onderdelen moeten monteren om te kunnen blijven rijden
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Uitlaat, tandwielen en ketting, cilinder.
Beste mede tomos weggebruikers,
Allereerst stel ik me even netjes voor aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Mijn naam is stefan en ik woon in enschede ben 23 jaar en sleutel en rijd al sinds mijn 15e op brommers.
Mijn allereerste brommer was een Speedfight 2 AC, daarna een Speedfight 2 LC, een Honda (type weet ik niet meer), Aprillia sr en als laatst een Yamaha Mint.
Heb hier altijd aan geknutseld en ze meestal lopend weten te houden ( ook opvoeren dus

Daarna heb ik zeker 3 jaar geen brommers meer gereden wegens prive omstandigdheden.
Nu ik sinds enige tijd werk heb in Oldenzaal heb ik mij een tomos A35-HDA aangeschaft, prima bromfietsje wat me nog niet in de steek heeft gelaten tot aan vorige week. De originele uitlaat was door en door verroest en is me er onderweg letterlijk afgevallen ( wat een kabaal ). Nu dacht ik dus uitlaat vervangen en weer lekker door. Helaas mocht dit niet zo zijn, de uitlaat zat muur en muur vast en kwam maar niet van de cilinder af. Dus heb ik na enige tijd opgegeven en een nieuwe cilinder gekocht ( incl zuiger pakkingen veren etc etc ). Nu ik dan toch al bezig was onderdelen te vervangen heb ik ook een nieuwe ketting gekocht en nieuwe tandwielen ( ook omdat ik speling had op de ketting, tandwielen waren ook versleten ), en een uitlaat natuurlijk. ( TWV = van 26/33 naar 26/26 gegaan ) Na een dagje bezig geweest te zijn had ik alles voor elkaar vervangen en gemonteerd. Brommer startte na een aantal x kicken en ik was in de wolken omdat de Tomos nu beter liep dan voorheen, alsof je zweefde over de weg. Nu ben ik toch eigenwijs geweest en heb de fout gemaakt om hem even goed los te trekken om te kijken wat voor snelheid ik heb kunnen halen, natuurlijk was een warmloper het gevolg. Alleen nu blijft hij warm lopen en ook op een hele lage snelheid, vandaag al de 3 keer sinds zaterdag.
Wat raden jullie mij aan om te doen ?
Groet Stefan
PS, ik kan overal fotos van maken en posten als dit nodig is.