Welke Tomos model heb je? Revival
Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? 8-8-2015
Wat is het probleem? Start niet.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Hallo,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Tomos Revival. Zelf ben ik niet heel technisch en is het best wat jaren geleden dat ik mijn vorige Tomos had. Nu dus wel problemen en ben er niet helemaal achter waar het probleem zit.
Gisteren heb ik er zonder problemen 27 kilometer aan 1 stuk mee gereden. Vandaag viel tijdens een ritje de brommer stil terwijl ik aan het rijden was, maar moest stoppen voor een stoplicht. Na een aantal keer proberen startte die wel weer. Nog geen honderd meter verder viel die weer stil en lukte het ook niet meer om te starten. Bij de eerste pogingen hoorde ik wel de startmotor (denk ik?) draaien. Maar vervolgens hoor ik nu alleen nog een tikje achter de carterkap als ik probeer te starten. Wie kan mij helpen met dit probleem?
De accu hebben we nagemeten en geeft 12,44 volt. Is dit voldoende om te kunnen starten?
Aangezien de elektrische start het niet doet wilde ik proberen de kick-starter te gebruiken. Deze krijg ik niet in beweging! Ook de choke kan ik niet naar beneden klikken. Wat is hier aan de hand?
Alvast bedankt!
Groeten,
Astrid