Opmerkingen, vragen en tips zijn altijd welkom dus post er maar op los..
groetjes Tommie Mosjie...

Ok
Toen ik mijn tommie kreeg zag die er niet uit. Helemaal afgeragd en gespoten met een spuitbus zonder ook maar iets af te plakken en te schuren... Echt een verschrikkelijk smerig ding. Wat heb ik gedaan???
Ik zelf werk altijd schoon en secuur dus heb ik hem eerst gewassen en ontvet (met wasbenzine) om hem daarna "schoon" te demonteren.
Hier de gedemonteerde onderdelen...

En hier nog wat onderdelen

De "blokkendoos" hahaha

Zoals jullie kunnen zien gaat het hier om een Tomos Quadro. Het is een snorbrommer en komt uit 2001. Motorisch is hij nog helemaal standaard.
Wat kunnen sommige mensen er een zooitje van maken he !??
Ik heb lang na zitten denken over de kleur en over het uiterlijk van mijn project. Ik denk dat ik te veel hooi op mijn (voor)vork heb genomen maar ik heb dat ding nou toch en hij ligt nu toch al uit elkaar.....
Zelf vind ik chroom heel mooi dus ik heb besloten dat er een hoop chromen onderdelen op gaan komen en dat doe ik in combinatie met een mooie effectlak.
En de setup? Hij moet niet te hard rijden want waar ik woon zijn er gewoon te veel van die gemotoriseerde smurfen dus (iig uiterlijk van het motorblok)zo standaard mogelijk... en dan zit ik te denken aan:
- begrenzer uit het spruitstuk (en een beetje flowen aan de membraamkant)
- Snel 2 klepsmembraan (2kleps schijnt beter te zijn voor kracht onderin en op lagere toeren beter op te trekken)
- tandwielverhouding V-A 26-28
- bromkop
- cilinder een beetje bewerken (uitlaatpoort iets groter)
- ontsteking afstellen (lees : vervroegen)
- 15mm carb.
- brommer uitlaat standaard snel (met die dikke bocht)
- koppeling afstellen (heb ik hier op het forum gelezen)

Dus ik heb genoeg te doen...
Update volgt